A mammutokat lelándzsázzák, ugye? (UPDATED)

2008. március 11. 07:42 - sixx 17 komment

Amikor Roland Emmerich legutóbbi rettenetének grandiózus fináléjában az ágyékkötőbe öltözött nyomorult csőcselék megrohamozza a tévészékházat, már nem tudtam tovább magamban tartani a röhögést, ami először akkor jött rám, amikor szegény Omar Sharif bölcs öregember hangon, de a lehető legrosszabb ütemben szólalt meg a film random pontjain. A 10 000 BC, azaz Kr. e. 10 000 vagy I.e. 10 000 az utolsó pillanatban válik igazán szerethetően viccessé, olyan filmmé, mint mondjuk a Csupasz pisztoly, azzal a kivétellel, hogy Leslie Nielsenen azért röhögünk, mert ő így akarta, míg a német "fenegyerek" rendező ezt a szarságot kurva komolyan gondolta.

Az összeollózott történetre nem nagyon érdemes szót vesztegetni, de olvasói kérésre csak belemegyünk kicsit. Szóval arról van szó, hogy az emberben élő klasszikus ősember-képet olyan faszán sikerül kb. öt perc alatt lerombolni, hogy ihaj: jönnek a mammutvadász népek, és irigylésre méltó nyelvtaniságú angoljukon cseverésznek teljesen politikailag korrekt faji összetételű törzsükön belül (igen, van benne olyan indiános külsejű, feka meg fehér is, sőt kékszemű csaj is akad), valami próféciát emlegetnek, de ez már mindegy. A színészek meglehetősen, izé, limitált képességei fájdalmasan korán, a 14. perc tájékán jönnek elő először, amikor társalogniuk kell egymással, de olyan az egész, mint a Kultiplexben történő ismerkedés: kissé lelassultan, beállva, fasza faarccal, mert az ember már nem bírja azokat az izmokat sem mozgatni. Spoileres lesz a cucc, óvatosan a klikkolással.

Mondjuk a forgatókönyv sem bonyolultabb egy faéknél: a hegyekben élő törzshöz régen jött egy kislány (kék kontaktlencsével), és ezzel együtt egy kissé homályos prófécia is beépült közös tudatba, jönnek majd gonoszok, és elvisznek mindenkit. Így is lesz, az Apocalytpo és a legutóbbi Vikings vs. Indians témájú film (Pathfinder) hasonló jeleneteiben (és akkor nem vagyok geci, és a Conant meg sem említem) látottakra kísértetiesen emlékeztető képsorokban egy rakás lovasember jő, amitől a mammutokkal bátran megküzdő népség beszarik, és foglyul esik. A lovasembereknek nagy, horgas orruk van, és nyeregben ülik meg a lovat. Kr. e. 10 000.


A főhőst NEM kapják el, nem hát, milyen szopás lenne befejezni a filmet a 34. percben, ő lesz az, aki a közelebbről meg nem határozott területről (nagy hegyek, tele hóval, amit a narrátor fehér esőnek hív, miközben olyan kifejezéseket használ, hogy mennyek országa, meg mindenható) elindul a kiskedves után, dacolva hóviharral, éhséggel, fáradtsággal, szar aláfestő zenével. Nincs egyedül, vele megy a Bölcs Öreg, a Rivális és a Vicces Kisfiú, Aki A Film Végére Férfivá Érik- ezt a karaktert legutóbb a Csillagkapuban sütötte el jól Emmerich, itt inkább hagyjuk. A kiválóan kikészített mammutbundákban parádézó rastahajú népség ezután beér egy trópusi dzsungelbe, igen, egyik lépés hó - másik negyvenhat fok, bambuszerdő. Itt jön a tigris, a bemutatók sztárja, a kardfogával, és humanitárius viselkedésével, mert nem eszi meg a főhőst, hanem a BARÁTJA LESZ NEKI.


Ha ez eddig nem lett volna elég, akkor Emmerich bedob a mixtúrába még egy pár ősmadarat, a dzsungelből szavannába, majd sivatagba hajló tájat, maszáj harcosokat, elnyomást, piramisépítő istenséget a 300-ban látott orr-fül kombinációs arcékszert viselő szolgálókkal, még több gyapjas mammutot, felszabadító harcot, nagyon rossz beszólásokat ("idősebb vagyok, mint amennyinek látszom"), kis misztikumot, egyesített mammutvadász-néger köztársaságot és egy befejezést, ami erre TÖKÉLETES koronát tesz fel, de ezt már tényleg nem lövöm le.


Emmerich onnan lopott, ahonnan tudott, (és nem szégyellt), többek között saját magától, a Csillagkapuból, de vannak itt motívumok a már említett Apocalyptóból, a Rettenthetetlenből és még kismillió másik filmből is. A 140 millió dolláros büdzsé javarészét elvitték a mammutok, meg az a nyomorult kardfogú tigris, amit kockánként állítólag 16 órán át csiszoltak, mégsem lett túl megnyerő, és akkor még a raptorokba öltött struccokról nem is beszéltünk. Ez persze azt jelentette, hogy színészekre és forgatókönyvre nem maradt lóvé, bárcsak a két szerencsétlen főszereplőt is renderelték volna, akkor tudnánk, hogy ez egy vicc, így meg sajnos csak egy annyira, de annyira szar film, hogy az valami hihetetlen. Nincs annyi Aranymálna, ami ennek elég lenne.

Címkék: kritika film

A bejegyzés trackback címe:

https://roziamoziban.blog.hu/api/trackback/id/tr33375252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.03.10. 23:05:34

sixx

Rég hozott ki film ennyire a sodrodból ... mi történt ?
Bal lábbal ültél a gép elé, vagy tényleg ennyire rossz volt a film?

Amúgy sajtóvetítésen voltál , vagy kamerás verziót nézted, csak kíváncsiságból kérdezem....xD

sarasvati / sütifej (törölt) 2008.03.10. 23:49:30

hát ez a kép tényleg Csillagkapus....

Szokol 2008.03.11. 00:04:41

Egyáltalán lehetséges a Holnaputánnál és a Függetlenség napjánál szarabb filmet csinálni? Ezt nem is gondoltam volna.

Novi bácsi 2008.03.11. 01:37:15

"Szokol 2008.03.11. 00:04:41
Egyáltalán lehetséges a Holnaputánnál és a Függetlenség napjánál szarabb filmet csinálni? Ezt nem is gondoltam volna."

Vessetek a mamutok, vagy a kardfogú elé, de én szeretem az előbb említett filmeket. Még a "Godzsírá"-t is. Orbitálisan jól megcsinált mesefilmek: arra pont jók, hogy a hétköznapi nyomorból 2 órára kikapcsoljanak. Nem is másért készültek.

Jó, mondjuk ettől az új cucctól én is fázom előre egy kicsit. Viszont biztosan megnézem.

A Cloverfield-et is mindenki fikázta, pedig nagyon össze lett rakva. Ja, hogy egy pokolbéli gigász a szörny benne?! Kit érdekel?!

És hogy Emmerich lopott mindenhonnan?! Ki nem szarja le, ha valami eredetivé, eddig soha nem látottá tudja összegyúrni. Persze, az első híreknél még én is azt hittem, hogy valamiféle "Tűz háborúja" remake lesz ez a film, aztán csak néztem, hogy mit keresnek benne a piramisok... Mindegy. Éljen a CGI, lássuk hogyan renderelnek 2007-ben.

Teklus 2008.03.11. 05:06:40

Három napja néztem meg. Az előzetes alapján azt gondoltam jó film lesz, de nagyot tévedtem... :( A történet hihetetlenül gyenge. Bár nem vagyok történész de szerintem i.e. 10000-ben mammutok már, piramisok pedig még nem voltak. Ja és a mammutok a sivatagban... Elég hihetetlen. A vége pedig nagyon "biblikusra" sikeredett. Mint József Egyiptomban. A kardfogú tigris pedig olyan mint egy nagy tigris, csak kardfogakkal. Még a nagy vászon sem segített. :(

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.11. 05:35:29

a kamerás verziót természetesen. ezért nem fizetek. a The Bank Job-ot viszont moziban is meg fogom nézni, mert kurvajó. Perfsze, hogy kihozott a sodromból, még mindig nem bírok rájönni, hogy földrajzilag hol játszódott ez a kis mese, ahol elindulunk a hegyekbűl, a mammutoktól, aztán leereszkedve a lejtőn dzsungelbe érünk a tigrissel, utána szavannára maszáj harcosokkal, majd a sivatagba, a piramisok közé.

ChGeri 2008.03.11. 07:02:09

Szokol: "...lehetséges a Holnaputánnál és a Függetlenség napjánál szarabb filmet csinálni?" Hogyne lehetett volna? Ott van mindjárt az Armageddon! :))

Andie 2008.03.11. 07:15:28

Nomost ennek a blognak nem az volna a célja, hogy kivesézze a mozifilmeket? Mer ez igy nem kritika, ez csak fröcsögés. Szar, mer kész. Szar, mer csak. Szar, mer szar. Hogy mér szar, azt nem tudjuk, de orbitális szar.
Én pont a faszságok taglalására lettem vón' kiváncsi, merthát az "időszámitásunk előtt" - vagy hasonló cimü, gyerekkorunkból származó film is szar, ha mai kritikus szemmel nézed, de 20 évvel ezelőtt turbórágót pépessé rágva izgultunk az angolóráknak is helyetadó müvelödési házban / könyvtárban, hogy a darabos mozgású t-rex szétcincálja-é a bozontos főhőst.
Szóval ez a kritika igy szar, mégpedig azér, mert pont azt nem mondja el, amit kéne. Részleteket kérünk!

sixx · http://comment.blog.hu 2008.03.11. 08:10:45

Andie, igaz, kissé idegbeteg voltam tegnap. most már informatívabb.

kew1n 2008.03.11. 08:38:52

hat, nekem tetszett a fuggetlenseg napja, mondjuk a holnaputantol neha lefordultam a szekrol... azon mar annyira szorakozni se lehetett mint az elobbin. (persze ez kurvara izles kerdese)

mondjuk nagyban fugg az hogy hogyan ertekeled a filmet attol, hogy mit varsz tole... ha elvonatkoztatsz attol, hogy valojaban semmi realitas nincs benne, akkor lehet nezni mint jo mese, meg jo effektek (pontosan ez volt velem a holnaputannal), de azonkivul semmi, egyszer hang nelkul fel szemmel megnezed tvben majd ha vetitik es azt mondod h "huu, jol nez ki", ennyi.

btw sixx, nekem tetszik a kritika, bar ha jol olvasom atdolgozott kiadast olvastam :) megfogott, ravettel, hogy nezzem meg :D

jamamuraeonflux · http://aeonflux.freeblog.hu 2008.03.11. 09:09:24

a 10,000 bc tipikusan az a film, amit csak moziban látva lehet érdemben minősíteni...

...kár, hogy még úgy is szar. :)

dupi 2008.03.11. 16:07:10

jól felhúzott, ha egy hónap szünet után írnod kellett róla :) azért én majd bepróbálom, majd.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.12. 19:48:52

kamerás verziót? Ha már nem megy az ember moziba, akkor szar verziót se nézzen már szerintem.
Nekem annp pár haverom próbált rábeszélni , hogy nézzek én is kamerást, mert az jó...aztán be is mutatták a Verdákat, 20 percig bírtam, rásütööttem,hogy ez ultra rossz. Aztán meghívott valaki moziba és ott tetszett teljesen. Meg még volt pár ilyen kamerás filmes élményem....ilyet nézni hogy lehet?

Egyébként nekem a Függetlenség napja tetszett, sőt a Honalpután is.

Ja költségvetése előbb hetven volt, aztán 140, most meg már 105...ugrálgatnak rajta.

koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.03.15. 17:58:59

Egyébként valóban rossz volt:)

dupi 2008.03.17. 12:38:47

na sikerült megnéznem, ennyire szörnyű azért nem volt :) bár valóban más miatt röhög rajta az ember, mint ahogy a készítők tervezték.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.03.23. 21:56:01

Még annál is szörnyűbb. Annyira fos, hogy csak a Pathfinder-hez lehet hasonlítani.

Kagai · http://autostat.hu/markakereskedesek-szervizek 2009.05.15. 14:32:00

Nagyon meleg egy film. A csaj miatt néztem (szenvedtem) csak végig, de amúgy tényleg egy kibírhatatlan gányhalom - és a legszebb, hogy a CNN-en láttam ebből egy félórás összeállítást, hogy ez mennyire isten film. Emberek...
süti beállítások módosítása