Ma 19-től 15-ig nézzük meg, hogy mi volt ami kiakasztotta a jónép moziba járó részét az elmúlt 100 évben.
19. BASIC INSTINCT (r. Paul Verhooven) 1992
Hát igen, a szadista is, meg dugós is, meg leszbikusokat is bemutatós is, meg puncivillantós Elemi ösztön kapott hideget-meleget rögvest a bemutató után, jött is a nagy nézettség kinyírására irányuló NC-17-es besorolás, de ez sem akadályozta meg sikert, a jónép tódult a fazonra igazított fanszőrzetet látni.
18. I AM CURIOUS (YELLOW) (r. Vilgot Sjöman) 1969
Nem láttuk az inkriminált darabot, de az EW szerint az 1967-es svéd film tök pucér nőkkel sokkolt, és ez a kissé (höhö) prűd Amerikában pornográfiának minősült annak idején.
17. FREAKS (r. Tod Browning) 1932
Akár műfajteremtőnek is nevezhetjük a cirkuszi törpét elcsábító kapzsi dáma történetét, mely a bemutató alatt az egyik nézőt spontán vetélésre késztette (biztos elhisszük az ilyen baromságokat), és ugyan egy kasztrálós jelenetet kivágtak belőle, még az angoloknál is feketelistára került a hatvanas évekig.
16. UNITED 93 (r. Paul Greengrass) 2006
Egy nagyon friss darab, és máris milyen előkelő helyen: a 9/11-es terrortámadások során eltérített egyik gép utolsó óráinak története kiakasztott mindenkit, kegyeletsértésnek, túl korainak, stb. tartották.
15. TRIUMPH OF THE WILL (r. Leni Riefenstahl) 1935
Hát igen, a nácizmust piedesztálra emelő alkotásoknak nem sok esélye van megúszni a közfelháborodást, George Stevens rendező a negyvenes években pl. azonnal beállt katonának a film láttán - és nem a Wermacht kötelékébe.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.